CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

" CINTA BUKAN MELEMAHKAN "

SAYANG...... andai kata cintaku itu sebuah pengorbanan,

mengapa pengorbanan itu bukan noktah sebuah cinta?

Andai kata derita itu harta sebuah cinta,

mengapa cinta itu sukar dimiliki?



Cintamu itu umpama kota kristal yang indah di penglihatan sebaliknya derita dalam perasaan.



Cinta bukan paksaan, ia lahir dari dua perasaan.

kehadirannya tak diundang, perginya tiada yang merelakan...



Cintaku bukan mengajar kita lemah tapi membangkitkan kekuantan dan cinta bukan melemahkan sebaliknya membangkitkan semangat!!....



Sunday, April 25, 2010

Di sini aku ingin menulis tentang perihal cintaku... Dah banyak kali aku kapel, tapi xpenah satu pun yg aku dh jumpa... semuanya bercinta melalui HP. Setahu aku, dah hampir 10 org aku kapel, tapi xpenah jmpa.
Semua kapel aku yg lepas2 hanya 3 orang saja yg masih berhubung, yang lain xthu dimana dah. Masa di tingkatan 5, masa menunggu result spm aku kapel dgn kawan aku punya kawan, nama dia alif. Kapel dgn dia memang selalu bergaduh xthan punya pasal, aku putus masa masuk kolej buln 7, 2008.
kapel yang kedua masa aku di kolej bulan 8,2008. Nama dia bukhairi. dgn dia aku putus tanpa sebab. Entahlah aku xde perasaan nk berkapel2 ni masa 2.. aku putus bulan 12,2008.
kapel yg kedua ini aku single dari buln 1 hngga buln 4. Aku kenal dgn zareefhaikal tahun 2008 lagi dalam myspace. Kami rajin berbalas2 email masa dia di U.K. dulu. Bile dia balik malaysia, dia mntak kapel dgn aku buln 4. zareefhaikal memang berharta skit tapi aku xpenah mntak apa2 pun. Aku putus dgn dia sebb aku dah mula jatuh hati pada hazmi buln 6. Kami xde kata putus...
kapel seterusnya, sebelum itu aku memang suka kat Ahmad Hazmi 1 kolej dgn aku. Tapi cintaku ditolak... aku sedih sangat2. Datanglah syukrie ini, aku memang dah xnak kapel dah lepas 2, tapi syukrie berjaya ketuk hatiku, dan kami berjaya dan kami kapel buln 10,2009. kami dah berkawa sejak tahun 2009 buln 1, tapi hubungan ini pun xberjaya kami putus buln 1, 2010.
Di alam tahun 2010, aku putus lagi.. aku terpksa bersendirian, tetapi tuhan bagi aku peneman. Dia seorang lelaki yg baik, soleh, beriman, take care n penyayang sangat. Nama dia Muhamad Juhaidee Bin Noh. Dia memang syang dan cinta aku sgt2. Dia telah membuat aku jatuh cinta lagi. Dan kami kapel pada 24.02.2010. Aku harap, dgn dd hubungan ni akan kekal hnga ke akhir hayatku. Aku akn memberi spenuh cinta dan sygku kpdanya. Yang mna aku kapel semua ni, belum pernah aku jumpa sehingga la aku dah putus dgn mereka. Hope dgn dd ni, aku sempat jumpa dan hubungan ni berpanjgn hingga ke akhir hayat ku.... Aku berserah padamu TUHAN!!!.....

No comments:

Post a Comment